Studie in Thailand

25 november 2017

Nee, geen spirituele studie. Wel de voorbereiding voor als ik terug kom in Nederland eind februari. Want dan wil ik met een camper Europa gaan verkennen. En hoewel ik dat met mijn rijbewijs BE mag doen, lijkt het me toch verstandig om het C1 rijbewijs te halen. Dus in Thailand ga ik genieten van de zon en de cultuur, de natuur en de vogels. Maar ik ga ook studeren, want als ik terug kom wil ik gelijk examen doen. Voor de veiligheid, de zekerheid en de handzaamheid. Ik ga het theorie-examen doen en ook de praktijk! Studeren dus inThailand. De boeken kwamen vandaag met de post, pittige kost.

Ik heb nog een week voor ik het huis op moet leveren. De chaos wordt groter hier, de vraagtekens waar ik aan begonnen ben ook dus. Het gaat lukken, daar ben ik van overtuigd. Ik stop vuilniszakken vol, verbrand papieren  en neem me voor nooit meer zoveel spullen te verzamelen als ik tot nu toe gedaan heb. Ik kan winkeltjes beginnen in verlengsnoeren, opladers, serviesgoed. Heeft er nog iemand kledinghangers nodig??? Hoe kwam ik aan zoveel van die dingen?

1. Marie-Constance Smeeman:
    25 november 2017
    Ik moet er niet aan denken dat ik een rijbewijs zou moeten halen, laat staan een vrachtwagenrijbewijs, maar k vind je wel heel verstandig.
    Het huis leegmaken betekent bij mij ook de kinderen zover krijgen dat zij hun troep van de zolder ophalen. Meer moeite dan mijn eigen troep opruimen!
    Succes met het hele gedoe.
  2. Gerda:
    25 november 2017
    De rapporten, verslagen, tekeningen, foto’s van de kinderen heb ik maar weer zolang in mijn opslag gedaan. Ik denk dat ik er zelf nog iets te veel aan gehecht ben om het echt aan ze over te dragen. Ze kunnen er altijd over beschikken, maar vreemd toch datje als moeder een soort “ beheerder” van die spullen blijft😏
  3. Corrie:
    25 november 2017
    hoi Gerda vind het heel leuk om je zo te volgen.
    nog een paar dagen en dan is het zo ver.

groetjes corrie
  4. Ella:
    27 november 2017
    Hallo Gerda,
    Geweldig Gerda je ondernemingslust echt knap ik doe het je niet na.
    Je vrachtwagenrijbewijs gaan halen super toch. Wie weet ga je het nog eens beroepsmatig uitvoeren al is het misschien alleen al voor de lol om het eens een tijdje te doen. Er schijnt een tekort te zijn aan vrachtwagen- en buschauffeurs.
    We gaan het allemaal lezen.
    Groetjes, Ella
  5. Wil:
    27 november 2017
    Gossie wat een onderneming! Succes hoor!
  6. Geertje:
    4 december 2017
    Hoi Gerda,
    Je planten staan inmiddels buiten bij de schuur en binnen op de overloop die vorstgevoelig zijn. Ik ben er heel blij mee. Jij heel veel plezier in Thailand. Ik kreeg een vlog van mijn dochter waarop ze insecten proeft op de markt in Bangkok , een aanrader?
    lieve groeten, Geertje