Hobbels overal....

20 april 2018 - Bangkok, Thailand

Geen leuke reisverhalen nog even. Een update, nu over hobbels dus. Dat is Nederland, bureaucratie, lange wachttijden en regels, die geen maatwerk kennen...Want ik dacht dus al lang met een camper op pad te zijn. Ik kom er wel, maar eerst wat hobbels overwinnen dus..

Ik slaagde voor mijn theorie-examens, wat geweldig! Daarna ging ik les nemen en moest ik een medische keuring ondergaan, dat is standaard voor vrachtwagenrijbewijs. En wat gebeurt er? Na de medische keuring neemt het CBR 4 weken de tijd om die te beoordelen en te verwerken, voor die tijd mag je geen praktijkexamen doen. Nu is het vrijgegeven, examen is op 9 mei dus.Hobbel genomen dus

In juni word ik 66 en dan krijg ik AOW. De SVB achtte het nodig om bij mij een huisbezoek af te leggen. Om te beoordelen dus of ik wel terecht AOW en ook voor een alleenstaande zou ontvangen. De tijd dat AOWers gaan reizen en camperen is nog onvoldoende doorgedrongen bij de overheid. Ze eisen een vast adres, waar je verblijft, achter de geraniums zit om het bezoek van de controlerende ambtenaren te zien aankomen. Gelukkig heb ik ze er toch van kunnen overtuigen dat de wereld digitaliseert, verandert en dat actieve en nog gezonde gepensioneerden niet hoeven uitgeschreven te worden uit ons land als ze veel reizen. Hobbel weer even genomen dus.

In Lunteren heb ik een chalet nu, met het weer van de afgelopen dagen is dit enorm genieten! Ik laat hier wat verbouwen, veranderen. Hobbels met het werk, de uitvoering, maar het wordt uiteindelijk wel goed, het duurt even wat langer dan ik hoopte. Het is prachtig hier, een uitvalsbasis voor me als ik niet met de camper weg ben. Pal tegen het Lunterse Buurtbos aan, wandel- en fietsroutes.Ik mag het niet verhuren, maar wel door familie en vrienden laten gebruiken. Dus als je er eens gebruik van wil maken....je bent welkom als ik met de camper weg ben.

Ik ben nu actief op zoek naar een camper, heb al wat op het oog. Ik hoop half mei weg te gaan, eerst door Nederland. Wie weet zoek ik je op!? Daarna verder Europa in, ik heb er zin in.

Vertraging dus in al mijn plannen, maar ik hoop snel een foto van mijn camper te laten zien! Groetjes uit Lunteren!!!!

1. Wil:
    21 april 2018
    Hoi Gerda! Wat een verhaal! Het mag ook niet makkelijk gaan blijkbaar. Een beetje paarse krokedil verhaal...
    Mooi plekje heb je daar zeg! Daar kun je de tijd wel overbruggen. Ik hoor wel weer..