Een stoel, een opblaasbaar bed, een bord en een beker.

3 december 2017

En een stofzuiger en een emmer met schoonmaak spullen. Dat is het dus nu. Mijn laatste avond hier nu in het huis waar ik 18 jaar heb gewoond. Gisteren is met veel handen het huis helemaal leeggehaald. Hans, Peter, Joost en Thijs hebben alles op de juiste plek gekregen. En zo vlot! Het meeste naar het afvalstation, maar veel planten, potten en tuinspullen zijn naar Geertje gebracht en de wasmachine gaat weer driftig gebruikt worden in huize Marleen/Peter. De dag werd overschaduwd door het droevige bericht van Marian, die me belde dat haar man was overleden.

Vandaag het huis schoonmaken, dacht ik dus...Ik startte fanatiek, de bovenverdieping dus en daarna nog spullen naar de opslag. Die nu wel vol begint te raken.....Maar ik ging daarna naar mijn overburen Jenny en Rein, ze hadden me uitgenodigd om te komen eten. Jenny had er tot mijn verbazing een geweldig afscheidsdiner van gemaakt en was was zo gezellig, een glaasje wijn erbij. Ik heb ervan genoten, maar van schoonmaken kwam niet zoveel meer dus na afloop...Morgen vroeg op dus en verder , want ik heb nog maar een ochtend voor de overdracht van het huis.

Wat fijn, wat lief, iedereen die met me de afgelopen dagen heeft meegeleefd.Piet, die me moed inspreekt met die enorme to do list, Ella ook, Ton en Mayke, waar ik nog mee geluncht heb, Corry die zo heeft meegeleefd met het afscheid van Cheetah. En al degenen die me de laatste tijd ook zo hebben geholpen met het leeghalen van mijn huis: Mijn zoons Hans en Peter, Marleen, Thijs en Joost. Rein voor het demonteren van de lampen hier.

Vanuit Dusseldorf komt mijn volgende bericht.

1. Aja en Henk:
    3 december 2017
    Wat een werk is er in de laatste tijd verzet!!
    En nu is het dan zover!!!!
    We wensen je een heel goede reis en kijken uit naar je volgende verslag!
    Lieve groeten Aja en Henk.
  2. Corrie:
    3 december 2017
    hoi Gerda .ben om half 2 nog bij je aan de achter deur geweest.
    om te vragen hoe het met je ging.
    en om half 4 nog ook nog even
    zag hoe leeg het was is.
    al met al wens je morgen een hele goede reis en hoor graag vAN.

groetjes Corrie
  3. Gerda:
    3 december 2017
    Lieve Corrie, het was zo geruststellend voor me dat ze bij Hof van Ede er absoluut zeker van waren een nieuw en goed opvangadres voor Cheetah te kunnen regelen. Ik hou contact met Ze!!! En ik laat je dat ook weten als ze iets gevonden hebben. . We houden contact!!! Groetjes Gerda
  4. Hans:
    3 december 2017
    Gaaf! In 18 jaar zo gesetteld en dan zo snel alles afbreken voor een nieuw avontuur waar je zoveel zin in hebt. Goed hoe je dat laatste allemaal in die korte tijd hebt weten te fixen, klasse!!
  5. Gerda:
    3 december 2017
    Ik heb het gefixt, met jouw hulp en die van Peter. Ik ga nog een tijd genieten van het reizen. En daarna als de tijd daar is, tot jullie rust met zo’n moeder die nog steeds zoveel wil ondernemen en overal heen wil, kan ik altijd nog als de tijd zover is achter de geraniums gaan zitten. Maar nu nog even niet: daar moeten Peter en jij het voorlopig mee doen!!!
  6. Mark van Dijk:
    4 december 2017
    Hoi Gerda, en dan zie je ineens een foto van een leeg huis. Dan is het echt, ineens echt. Je gaat aan een nieuw avontuur beginnen en het huis laat je misschien achter, maar je thuis neem je mee. Met twee van die super zonen die achter je staan komt dat vast helemaal goed.
    Ik wens je een hele goede reis en volg je op de voet. Geniet van alles, lieve groet Mark.
  7. Henny:
    4 december 2017
    Ha Gerda! Zo te zien ben je fantastisch geholpen en uitgeluid... Nu de start van je winteravontuur. En dan heel benieuwd naar het vervolg. Veel moois en alle goeds gewenst de komende tijd op reis. Goede vlucht morgen!
  8. Wil:
    4 december 2017
    Hoi Gerda, wat een werk zeg! En ik zeg ook nog maar weer eens... wat een onderneming!
    Een hele goeie reis naar Thailand en geniet er van.
    Lieve groet, Wil