Dakloos

6 december 2017 - Tambon Rachathewa, Thailand

Mijn zwervende bestaan is begonnen. De overdracht bij de notaris ging zo snel, dat ik nauwelijks mijn koffie op kon drinken daar. En toen stond ik buiten met mijn auto, een koffer en een trolly en de sleutel van de opslag. De auto heb ik vervolgens nog bij Peter ingeleverd.

Traditie inmiddels: Hans en Peter brengen me ieder jaar naar de luchthaven en vooraf hebben we dan een afscheidsdiner. Peter koos dit jaar restaurant Sila Thai in Dusseldorf. Hij wilde wel eens weten wat ik de komende maanden zou eten. Het was geweldig, als ik dit in Thailand ook krijg, kom ik tonnetje rond terug. Een gezellig en mooi afscheid weer. Het lijkt zo lang, maar gelukkig zijn die drie maanden ook zo voorbij. Ik heb er toch ieder jaar weer moeite mee om afscheid te nemen.

Inmiddels ben ik via Dubai naar Thailand gevlogen. Nog nooit ben ik zo slecht voorbereid weg gegaan. Maar ik heb de tijd immers. Ik ben nu in een hotel vlakbij de luchthaven en blijf hier twee nachten. Morgen op mijn kamer en hier in de tuin maak ik mijn planning voor december. Ik geniet nu al weer van de 30 graden, heerlijk die warmte. De eerste muggenbulten heb ik ook al. Nu ga ik eerst slaap inhalen.

Ik geniet van jullie meeleven, meereizen en lees met heel veel plezier de reacties!

1. Joop en Truus:
    6 december 2017
    Het is dus nu echt begonnen! Tjeetje.
    Net op tijd want vanaf donderdag regeert hier de nachtvorst. Geniet ervan.
  2. Corrie:
    6 december 2017
    je bent nu echt een heel eind hier vandaan.
    en zit lekker in de tuin .
    nou komt de kou.
    geniet er maar lekker van.
  3. Marian:
    Klinkt geweldig Gerda. Heel veel plezier
  4. Aja en Henk:
    6 december 2017
    Je bent heerlijk in de warmte!!Wij zitten in de kou,er zijn winterse buien voorspeld!
    We kijken uit naar je volgende verhaal!
  5. Aja en Henk:
    6 december 2017
    Jij zit nu dus heerlijk in de warmte!
    Geniet er maar van,hier worden er winterse buien voorspeld voor de komende dagen!!
    Fijn,dat je een goede reis hebt gehad. We verheugen ons weer op het vervolg!
  6. Hanne:
    7 december 2017
    Jij bent alweer aan de andere kant van de aardbol. Wat ging het allemaal snel. Thais eten is natuurlijk een heel toepasselijk begin! Hoe ging het verder die eerste twee dagen? Al soep bij het ontbijt gehad? Naar het schijnt houden ze ervan.
    En nog een verzoekje: kijk je af en toe ook om je heen of er ongekruid en simpel voedsel voor de allergie-patient te bemachtigen is? Ik zou je zo graag achterna reizen! Spannend - een hele andere cultuur! Heel veel plezier en tot je volgende blog!
  7. Dikkie van de Blaak:
    7 december 2017
    Ziet er gezellig uit met Hans en Peter. Wij hopen dat je snel went aan de dak lose status geniet van het weer en het eten.
    tot je volgende blog.
  8. Geertje:
    8 december 2017
    Hoi Gerda, ben je in Bangkok, een Nederlander organiseert daar boot-en fietstochten, Co van Kessel. Heb daar al heel vaak(ook van mijn dochter) goede verhalen van gehoord. Maar jungletocht bij Pai (NW) moet ook leuk zijn. Mijn dochter nu door naar Laos. Geniet ervan!! Dag Dag