Een rib uit mijn lijf

6 februari 2018 - Chiang Dao, Thailand

Dat leek het en dat was het ook eigenlijk. Na twee maanden kon ik de verleiding echter niet weerstaan. Vandaag ben ik in Chiang Dao aangekomen en ik had er al over gelezen. En na al die goedkope (maar ook erg lekkere) thaise maaltijden was dit een rib uit mijn lijf😉 Westers eten, en van goede kwaliteit en met goede service en met wijn erbij!!!! Een van de weinige kwaliteitsrestaurants met westerse maaltijden in Thailand dus!

Ik vond dat ik wel voldoende rust had gehad. En ik vond het tijd worden om weer verder te trekken: met een auto is dat ook goed te doen. Daarom ben ik gisteren vertrokken uit Chiang Rai en ben naar Chiang Dao gereden, door de bergen, omhoog, omlaag en een en al bochten: een rit van bijna 4 uur. Nu ben ik in Malee’s Nature bungalows. En dat ligt pal naast dat restaurant dus😀

Malee, een Chinese,  en haar zwitserse man Kurt hebben een prachtige tuin met veel orchideeën. Net als veel accomodaties hier wordt het mooi aangelegd, maar aan onderhoud wordt nooit meer gedaan. Een afvallig bungalowtje, het bed zakt door maar de douche is warm. En het is erg dicht bij de tempel en de beroemde grotten.

Aan het ontbijt vanochtend ontmoette ik een Britse, ze wilde graag met me mee de “ nature Trail” van 5 km lopen. En dat bleek heel goed dat we samen gingen. Een nauwelijks zichtbaar en zeer ontoegankelijk pad met erg stijle klimmetjes en afdalingen. Af en toe vroegen we ons echt af waar het pad nou verder liep. Zij gleed een keer uit, ik ook. We vingen elkaar op. Geen mens, hond of kip zijn we tegengekomen. Maar wel een prachtige bergwandeling van 3 uur. Onderweg hadden we van bovenaf de berg een prachtig uitzicht op de tempel:  Wat Tham Pha Plong

Later vanmiddag bezocht ik die tempel ook, die echt in de jungle ligt. Voor je er bent heb je al die 510 trappen opgelopen langs allerlei borden met boeddhistische wijsheden. Als je boven bent bij de tempel is het uitzicht prachtig! Na al die beweging vandaag kon ik dus wel weer een goed maaltijd gebruiken!

Vanavond dus al voor de tweede avond westers eten: ik was er weer aan toe, een lekkere zalmsteak met frietjes 😀 glas witte wijn erbij. En die rib uit mijn lijf? Tja omgerekend 16 euro dus..... voor Thaise begrippen dus duur, maar  morgen ga ik weer.

De elektriciteit is net uitgevallen. Gisteren ook al, en toen werd ik midden in de nacht wakker omdat er overal licht brandde in de kamer. Je weet maar nooit hoe lang het duurt hier.

Ik wens jullie allemaal sterkte met de kou!

1. Aja en Henk:
    6 februari 2018
    Wat een leuk verslag kregen we weer van je!
    En ook weer prachtige foto's
    Wij zijn net thuis uit de bioscoop. Zagen de nieuwe film "Wild", Een prachtige natuurfilm over de Veluwe,ingesproken door Andréén van Duin.
    We hebben gelukkig nog een mooi stukje natuur in ons koude kikkerlandje!
    Ja, koud is het!!!
    Geniet nog maar van de warmte bij jou!
    Lieve groeten van ons.☺🎬❄
  2. Joop en Truus:
    6 februari 2018
    Een erg moeilijke puzzel, Gerda. Wat is dat Thais een moeilijke taal. Ik snap niet dat je daar iets van begrijpt. En dan ook nog eens zo'n leuke plekken vindt. Uiteindelijk heb ik je verblijf en het natuurpark en ook de tempel op Gmaps kunnen vinden. De foto's van het bos doen verwachten dat er elk moment een panda uit de bamboe komt vallen. Maar er is dus ook eend met bier en zalm met wijn!
    Wij verheugen ons inmiddels op het bier van de carnaval. Alleen nog even het ski-
    thermo ondergoed zoeken. Morgen om 5.50 uur op om te krabben bij -8C en dan met het busje glibberen langs de polderweggetjes.
    Geniet van de warmte en de natuur.
    Liefs.
  3. Wil:
    Hoi Gerda,
    Wat een beleving weer! Onherbergzaam die wandeling zeg! Maar je doet het maar weer!! Ik kan me voorstellen dat je even iets anders wilt eten....mmmm frietjes kunnen toch af en toe zo heerlijk zijn! Geniet maar fijn en ja tis hiet koud vriesweer!! Brrrr
  4. Dikkie van de Blaak:
    7 februari 2018
    weer een prachtig verhaal Gerda wij genieten gratis met je mee.
    het is wel koud maar lekker veel zon dus lekker winter weer.
    mis je de boeren kool met worst niet?