Een overwinteraar

16 februari 2018 - Chiang Saen, Thailand

Er zijn hier veel overwinteraars, in april vertrekken de meesten weer naar hun eigen land. Ik kwam een bijzondere tegen en het was een  fantastische ontmoeting! Daarvoor moest ik wel eerst  een half uurtje rijden en even rustig wachten... maar zo apart, zo mooi😀 Ik had geluk dus, en ben best trots om de foto’ te laten zien: de Siberische Roodkeelnachtegaal 😊

Twee dagen heb ik pal aan het meer van Chiang Saen gezeten: vanaf mijn balkonnetje had ik een prachtig uitzicht, ook op de mooie zonsondergang op het meer. Veel gelopen, watervogels gezien en gefotografeerd. Erg leuk was het privé reservaat Nam Kham Nature Reserve, klein maar prachtig om te wandelen en vogels te kijken. De eigenaresse was erg nieuwsgierig en betuttelend. Dat ben ik niet gewend hier, de meeste mensen zijn bescheiden en zelfs wat bang. Vanochtend ben ik daar vertrokken, ik had goedkopere accomodatie gezien!

En nu heb ik mijn intrek genomen in een bungalow in Chiang Saen: aan de Mekong Rivier. Rustig en met een mooi uitzicht. De temperatuur is behoorlijk gestegen, overdag is het nu 32 graden. Mijn laatste dagen hier ga ik aftellen nu hier in Thailand.

Ik at net weer springrolls, heerlijk! En ik was er al bang voor: het eten hier in Thailand... alles draait echt om eten. Een Europeaan hier, getrouwd met een Thaise vertelde me: zijn Thaise vrouw eet, of kookt, of koopt de ingrediënten of denkt na wat er gekookt gaat worden. Kortom: Haar hele dag draait om “eten”. Altijd, overal is ook eten te krijgen hier! Te verleidelijk was het toch voor me🙁 Daar moet weer aan gewerkt worden als ik weer terug ben😖

Nog even genieten hier, over een klein weekje kom ik weer naar de kou.  Ik vind het fantastisch hoe jullie met me meeleven hier!

1. Geertje:
    16 februari 2018
    Gerda wat een prachtige foto's weer!! Het is voor mij nu dubbel genieten. Ik ben afgelopen zatetdag (in Amsterdam haha) gevallen en zit nu met zwaar verzwikte enkel op de bank. Dus jouw berichtjes zijn heel welkom. Hier schijnt vandaag de zon, beetje skiweer achtig , maar geen 32°.
    Vanochtend stak onze lapjeskat haar kop om de deur , dus ik begroette haar tot ik ineens zag dat zij een rood bandje om had. Toen werd ik pas goed wakker (op de bank) dat was onze poes niet!!, maar zie zo'n katje maar eens weg te jagen op krukken. Madam vond het veel te leuk bij ons , haha.
    Nou geniet van je laatste week !!, en van het heerlijke eten daar. Groetjes 😸
  2. Jacqueline Versluijs:
    16 februari 2018
    Wat n waanzinnig mooie foto s!
    Bij jou 32 graden, bij ons 40 in de schaduw en idd nog n kleine wkje, wij ook.
    Ben je ver weg v Bangkok?

Nog heel veel plezier,
    liefs Jacqueline
  3. Hanne:
    16 februari 2018
    Wat een bijzonder mooie foto’s van dat nachtegaaltje. En nog een ringetje te zien ook. Het beestje is ooit gevangen, dus.

We kijken uit naar je terugkomst, om nog veel meer foto’s te zien.

Groetjes, Hanne
  4. Dikkie van de Blaak:
    17 februari 2018
    Ja Ja Gerda de laatste lootjes???? geniet er nog maar even heerlijk van. Hier is het koud maar wel zon. Groet
  5. Jenny en Rein:
    18 februari 2018
    Hoi Gerda,
    Geniet nog maar even het is hier koud verder zijn we erg druk met het verhuizen van het oude dametje, ze woont nu in de Pleinen een tehuis voor bescherd wonen en haar drie kamer appartement moet leeg en je weet niet wat ze in de loop der jaren heeft verzameld, we hopen dat de winkel van sinkel er blij van wordt.
    Groetjes, Jenny en Rein
  6. Ella:
    18 februari 2018
    Gerda, wat gaat het toch snel nog even en je bent weer in ons koude kikkerlandje. Ik zou nog even wachten met lijnen want met die kou zijn de stamppotten heerlijk! Geniet nog van misschien voorlopig de laatste dagen in Thailand. Groetjes, Ella