Eieren koken

13 februari 2018 - Chiang Saen, Thailand

Er was een winkeltje, waar je ze kon kopen. Een zeef met een lange stok eraan mocht je dan vervolgens lenen om de eieren in het water te hangen. Voor de Thai een super attractie! Ik stond erbij en ik keek ernaar. Toen plotseling de geiser achter me begon te spuiten en de Thai begonnen te roepen en te gillen. Van enthousiasme dus. Maar dat had ik niet zo snel door, dus ik schrok me een hoedje. De vriendelijke Thaise mensen vertelden me dat een zachtgekookt ei 10 minuten duurde en een hardgekookt ei 20 minuten. Toen ik een uur later terug kwam bij de bron lagen de eieren nog steeds in de heetwaterbron😏 En die Thaise mensen zaten in de hotspring.

Doi Pha Hom Pok National Park is mooi aangelegd. Ik liep een route over paden, bruggetjes langs geisers en heetwater bronnen. Heel rustig, maar enkele bezoekers. Overal borden met uitleg, vaak in het engels😊. En ik begreep ook  de waarschuwing 80!!  Het is ook een aardbeienstreek en ik kocht ze, verrassend lekker en zoet! Op de weg erheen vanuit Fang was er een omleiding, die door leuke dorpjes ging, maar wel met soms smalle straatjes.

Vandaag ben ik vertrokken uit Fang, voorzien van overbodige kennis over hydrodynamische retarder en half-elliptische bladvering🤨

Ik reed in 3 uur naar  Chiang Saen, de gouden driehoek. Onderweg stopte ik voor vier enorme beelden, ik zag ze al van afstand toen ik aan kwam rijden. Een van de beelden, met de vele armen en handen is hindoeïstisch.

Vanuit het balkon hier op de vierde verdieping van het hotel kijk ik uit op de rivier Mekong: recht voor me ligt Laos, links zie ik Birma (Myanmar) en als ik over het balkon buig zie ik hier links het grote gouden boeddhabeeld van Thailand. Het is een drukte van jewelste met alle boten die hier voorbij varen.

Aan de overkant, in Laos, werd net vuurwerk afgestoken. Zou misschien al te maken hebben met  nieuwjaar, het chinese dus: over een paar dagen op 16 februari. Het wordt hier ook groots gevierd.

Morgen naar het Opiumhuis!

1. Eise Logtmeijer:
    13 februari 2018
    Leuk verhaal Gerda. Jouw eitjes waren dus heel hard gekookt.
    Mooi Drielandenpunt zit je. Weer eens wat anders dan Vaals 😉.
    Mooie foto's hoor. Aardbeien zien er lekker uit.
    Geniet nog even de komende weken!
  2. Joop en Truus:
    15 februari 2018
    Rondtrekken is toch te prefereren boven studeren. Maar Ja, het een gaat niet zonder het ander.
    Opvallend dat mooie natuur zo volgestouwd wordt met boedas. Ik verwacht daar eigenlijk heen geisers, je hoort nooit over aardbevingen of erupties daar. Maar blijkbaar is het daar toch vulkanisch.
    De gouden driehoek doet me niet zozeer aan Vaals denken als wel aan het drielandenpunt Argentinie- Brazilie-Paraguay. Ook een samenstroom van rivieren. En ook op elke heuvel een monument met een uitkijkpunt. En een smokkelroute. Aparte sfeer.
    Bedankt weer voor het verslag van je belevenissen. Wij zijn de vastelaovend goed doorgekomen. Op naar de Pasen: de dagen lengen met 26 minuten per week. Dat hebben jullie daar in de tropen nu eens mooi niet.