Een ontmoeting en blote billen

2 januari 2018 - Koh Phangan, Thailand

Vandaag met de grote boot, de carferry, weer terug naar het vasteland gegaan. Ze zat naast me, 28 jaar, uit Canada en alleen op reis en nu met beide benen in het verband. We raakten aan de praat. Eenenvijftig hechtingen: de remmen van de huurscooter weigerden op oudejaarsdag op het eiland Koh Phangan, waar ik dus ook was......Ik heb haar wat geholpen vandaag, want ze liep moeilijk, we hebben in Surat Thani na aankomst samen gegeten. Een moedige meid, ze liet zich niet uit het veld slaan. Morgen vliegt ze terug naar Bangkok en dan terug naar Canada.

De boottocht duurde twee keer langer dan de heenreis, maar ziek werd ik dus gelukkig niet. Die snelle catamaran hoefde voor mij even niet meer. Bij aankomst bij de pier moesten we nog vijf kwartier in een mini-bus naar Surat Thani (zie kaart waar ik nu ben).

Ik ben net terug van de avondmarkt. Het is iedere keer weer leuk om over zo'n markt te lopen, te kijken, te snuffelen, te proeven. De sfeer is geweldig, iedereen is vriendelijk, lacht, wil je wat laten zien of proeven, maar zonder opdringerig te zijn.Ik heb er een paar videootjes van gemaakt.

En daar lig je dan op de markt met je blote billen....klaar om gewokt, gebraden, geroosterd en als lekkernij opgediend te worden naderhand. Daar moest ik toch een foto van maken. Al is het alleen al om Hans en Peter te laten gruwelen.

1. Aja en Henk:
    2 januari 2018
    Dus nu ben je weer op het vasteland. Hoe lang blijf je in Sura't Thani?
    Wij zijn weer thuis uit Elspeet. Werkelijk hele fijne jaarwisseling gehad!
    Nu weer in ons gewone ritme komen, ook weer fijn hoor!
    Wat voor beesten liggen daar nog unieke blootje???Zou het niet zo gauw kopen hoor!
    Tot een volgend verslag,groetjes aja en henk.
  2. Geertje:
    Hallo Gerda,
    Ahhh, kikkerbillen, smaken naar kip. Vond ze vroeger erg lekker vooral met knoflooksausje, maar sinds ik weet hoe ze gevangen worden eet ik ze niet meer.
    Wij hadden een redelijk rustige oudejaarsdag, bible belt en zondag. Tot onze verbazing werd de zondagsrust redelijk gerespecteerd. Nee, dan zaterdag , een en al herrie met veel carbidschieten en gewoon vuurwerk! Wij dachten bijna dat men zich een dag vergist had.
    Wij waren verleden week id dierentuin met vriendin die daar gids is, zij vertelde dat roze flamingo's roze zijn door garnalen eten. Dus misschien zijn de roze eieren toch ook wel van garnalen etende kippen! Nu hier storm , geniet daar maar van de warmte! Grtjes Geertje
  3. Hans:
    3 januari 2018
    Nou top ma, dat laten gruwelen is je gelukt... Niet alleen die foto maar ook het verhaal van die mevrouw die op pad ging met een scooter zonder geldige apk.
    Het verhuizen wat jij al aan het doen bent (van eiland naar vasteland) gaan wij binnenkort ook doen, van Sint Hubertus naar Bremlaan. Maar veilig met busjes en aanhangwagens, geen catamarans, hoewel me dat toch wel erg gaaf lijkt!

Fijn om te lezen dat je het ondanks vreemde eieren, rare ongelukken, misselijkmakende boottochten, enge dieren, nog enger eten, nóg engere omgang met mensen (weliswaar uit het verleden), etc toch naar je zin hebt!
    Ben benieuwd naar de inrichting en af te leggen route van je camper straks...
  4. Marie-Constance Smeeman:
    3 januari 2018
    He, Hans ga je binnen Ede verhuizen? Hoop dat het nieuwe huis de ellende van een verhuizing meer dan waard is.
    En Gerda: let dus goed op als jij daar een vervoermiddel gaat huren.