De kat weer en een video van een vlinder

19 januari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Die kat dus.... van het vorige verhaaltje. Gisteren kwam ik er weer langs toen ik mijn “tempeltocht” maakte. En ik maakte weer een foto🤔. Zoek de verschillen....Het was gisteren een dag met veel schoenen uit, schoenen aan, shirt met mouwen aan, shirt met mouwen weer uit. Tussen de mensenmassa’s door heb ik verschillende tempels bekeken. Prachtige boeddhistische tempels, de moeite waard om te bekijken.

Vandaag ben ik de drukte van Chiang Mai ontvlucht. Ik las al eerder over de botanische tuin buiten de stad. Op de weg erheen bezochten we een vlinder- en orchideentuin. Net als in Ede voor mijn raam, hangen hier ook de orchideen, wortels naar beneden in de lucht. Ik heb nog nooit zo' n mooie en grote collectie bij elkaar gezien. Het was een schitterend gezicht. Net als de vlinders in de (afgesloten) tuin, op ooghoogte waren de planten en het fruit gehangen. De verschillende soorten vlinders waren van dichtbij zo goed te zien. Ik heb zelfs een videootje kunnen maken van een vlinder, met die prachtige kleuren!

De botanische tuin overtrof al mijn verwachtingen: Zo mooi, ruim opgezet. Uren hebben we er rondgelopen. Het hoogtepunt waren de verschillende kassen: met lelies, vleesetende planten, cactussen, orchideeen, bromelia's. Een kas met een tropische jungle. Wonderlijk genoeg waren er weinig westerse toeristen. Die doen meestal een dagtocht met tien verschillende attracties.

Veel foto's bij dit verslagje,  een paar videootjes ( de Thai houden van rustgevende achtergrondmuziek zoals je hoort). Ik hoop dat jullie de sfeer een beetje kunnen proeven zo.

Ik verlaat Chiang Mai morgen. Het is goed zo, dit toeristisch gebeuren trekt me niet zo.  Ik ga naar Doi Inthanon, natuur en de hoogste berg van Thailand. Een bungalow aan de rand van een meertje, natuur en vogels.

Zijn jullie allemaal goed door de storm heen gekomen? Peter ging naar Leeuwarden en moest bijna overnachten op een bankje op het station daar.....Bijna dakloos dus, net als zijn moeder. Maar die heeft wel 30 graden....😏

1. Jenny en Rein:
    19 januari 2018
    Hoi Gerda,
    Hier een bericht van je oude buurtjes, wat een mooie foto's en een mooi temperatuurtje en je beleeft daar nog eens wat komt er zomaar familie op bezoek dat is toch wel bijzonder.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje het weer blijft tobben regen, storm hagel en sneeuw buien, dan is Thailand een stuk beter dus blijft maar lekker nog een poosje daar.
    Groetjes,
    Jenny en Rein
  2. Joop en Truus:
    19 januari 2018
    Wel een contrast met het zuiden, maar het is bijzonder jou Diana en Paul op een plaatje te zien. Gelukkig ook jeel veel orchideeën, gembers en chicken shit ( die oranje bloemen die je overal ziet). En die mega cactussen die Paul en Diana ongetwijfeld zouden hebben mee willen nemen naar huis.
    Wij gaan hier richting 13 graden op donderdag dus we halen jullie nog wel in.
    Groet en dank je wel voor de mooie foto's.
  3. Hans:
    22 januari 2018
    Wilde vragen hoe het met je ging en of je het naar je zin hebt daar. Maar ik dacht laat ik eerst weer eens je blog lezen, kwam er toen achter dat die vraag enigszins overbodig is...