Mag ik terug?

17 januari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Mag ik terug naar de rust, op de fiets door de stille weggetjes in de natuur? Dat vroeg ik me vandaag toch wel even af....Het contrast is geweldig groot. Gisteren vloog ik met Air Asia  naar het noorden van Thailand: Chiang Mai. Mijn hotel nu is pal in het historisch centrum, alle bezienswaardigheden op loopafstand dus. Maar wat een ongelooflijke drukte, en zo enorm toeristisch. Straat na straat afwisselend eettentjes, reisbureautjes, winkeltjes met souvenirs. Ik ben hier vier dagen, en dan ga ik de natuur weer in. Maar die vier dagen trekken we een beetje samen op.........en dat is heel leuk!

We hadden al afgesproken: Na mijn aankomst in het hotel zijn Diana en Paul erheen gekomen. Wat bijzonder om zo ver aan het andere einde van de wereld elkaar te ontmoeten, je ziet elkaar daar plotseling staan.  We hebben samen gegeten gisteravond en elkaar verteld over onze ervaringen hier in Azie.

En....al eerder vertelde ik dat ik hier in Chiang Mai nog een kookcursus wilde volgen met andere gerechten.Diana was heel enthousiast, dus gelijk geregeld en we gingen samen vandaag. Voor de altijd hongerige Paul hebben we na afloop wat springrolls en curry meegenomen. Hij genoot er zichtbaar van! We dachten dat Ton vast wel jaloers zou zijn, dus we hebben maar weer een stel foto's gemaakt van onze inspanningen en resultaten! Een erg leuke en leerzame dag hebben we gehad, vanavond ontmoeten we elkaar weer om samen te eten. Diana en ik beginnen een thais restaurant, het receptenboek is nu een kostbaar bezit.

It smells like hell, but it tastes like heaven: The Durian! Hier overal te koop, maar, zoals je aan de foto ziet, verboden om mee te nemen naar je hotelkamer. En apart verbodbordje.

En de kat, ik was even jaloers op hem.

Morgen wring ik me tussen de mensenmassa en toeristen door om de beroemde tempels en bezienswaardigheden hier te zien. Overmorgen gaan we met z'n drieen naar de botanische tuin 32 km buiten Chiang Mai. Het lijkt ons eg leuk. Zowel Paul als ik onderhandelen inmiddels driftig over de prijs van een prive taxi voor een hele dag. Dat kunnen die Van Vroenhovens wel en het gaat ons waarschijnlijk lukken voor minder dan 1000 baht!! Want we willen ook nog naar de orchideeen- en de vlindertuin. En de waterval.

En het weer? 30 Graden dus, het was bangmakerij...

1. Aja en Henk:
    17 januari 2018
    Wat leuk Gerda, met je neef en nicht op pad!!
    Geniet maar van het mooie weer, hier giert de wind om het huis en net een heftige hagelbui! Brrrrrr! !!
    Verder hier alles goed, Henk is ook weer helemaal opgeknapt. Alles reuze meegevallen.
    Geniet nog van de dagen met de familie ,we horen weer van je. Groetjes aja en henk.
  2. Marleen:
    17 januari 2018
    Hahaha die kat. Hoeveel mensen zouden gecontroleerd hebben of hij nog leefde??
    Veel plezier nog!
  3. Gerda:
    Ik dus , Marleen. Ik heb hem toegesproken en hij keek me vrolijk aan😊
  4. Geertje:
    17 januari 2018
    Wat een leuk verhaal weer Gerda!,
    Is het goed gegaan met de taxi? Mijn dochter werd halverwege ergens afgezet na blijkbaar teveel afgedongen te hebben bij een riksja 😂😂
    Ik ben heel benieuwd naar het eerste diner in Nederland.....
    Groetjes Geertje