De verschrikkelijke sneeuwman

10 januari 2018 - Tambon Ao Nang, Thailand

Daar stond hij met twee sneeuwkinderen aan beide zijden. Als een bespottelijke poort en dat nog wel op het strand. Een grotere tegenstelling bestaat haast niet. Allemaal westerlingen (farang) hier, een lange boulevard met restaurants, souvenir- en kledingwinkeltjes. Allemaal meer van hetzelfde. Dit is AO Nang, vlakbij Krabi. Een en al toerisme dus.

Gisteren ben ik vertrokken uit Khao Sok, met de minibus was ik in drie uur in Krabi. Nog zuidelijker in Thailand, zie de kaart op dit blog. Bij een soort busstation werd ik afgezet en moest ik op de volgende bus wachten. Nu ben ik in een hotel in AO Nang, met een schitterend aangelegde tropische tuin, waar veel vogels te vinden zijn. Van hieruit wil ik uitstapjes maken, naar de mangroves in Krabi, het Nopprathara beach en Khao Phanom Bencha National Park.

Het Nopprathara strand ligt rechtsaf, als ik hier het straatje uit loop. Vanochtend heb ik daar gewandeld, drie uur langs het strand, fantastisch. Zo rustig en genietend van de krabbetjes en het geweldige uitzicht. Ik heb filmpjes gemaakt, is het niet schitterend????Morgen ben ik daar weer te vinden, wel vroeger in de ochtend want ik zag veel strandvogels. Vanochtend heb ik me verslapen, ik was pas om 8 uur wakker. Ik was echter stomverbaasd toen ik vanmiddag linksaf ging en het Ao Nang strand zag met honderden mensen op het strand, Zandvoort is er niets bij. Ik ben  langs alle winkeltjes, restaurantjes en verkopers van massages, maiskolven en shakes gelopen. Moest wel even schuilen voor een enorme hoosbui aan het eind van de middag. Aonang heb ik wel gezien nu, ik ben onderweg wel een salon binnen gestapt: met veel passie en deskundigheid zijn door een Thaise jongen mijn nagels behandeld en geverfd. Een uur lang was hij bezig, ik genoot van zijn kundig werk, de thee en de airconditioning, de rustige muziek en de thaise jongen stond erop  naderhand een foto te maken van zijn prachtige resultaat! Voor 10 euro dus.....😀

Uit ballorigheid heb ik me laten verleiden om een selfie stick aan te schaffen🙃. Peter zal me wel heel hard uitlachen. Er zullen veel Gerda's verschijnen op de foto's met de komende berichten haha....want ik moet dat ding natuurlijk gaan uitproberen. Er zit ook een afstandsbediening op, die is nu aan het laden. Wie weet met wie jullie me nog op de foto zien!

Hanne, het gevaarlijkste land mbt verkeer is Thailand, staat op nummer een met verkeersongelukken. Jan en alleman rijdt scooter, keihard. En voor een prikkie worden ze ook aan toeristen verhuurd, die niet weten waar ze aan beginnen.  Ik hoorde gisteren nog dat toeristen heel vaak ongelukken krijgen. Kijk eens naar de video, een lange straat  scooters te huur......scooterland Thailand dus. Erg verleidelijk voor de toerist.

De tijd gaat te snel......ik lees dat het koud wordt in Nederland.......wordt er al gesproken over een???

1. Wil:
    10 januari 2018
    Poeh he!! Prachtig gemanicuurde nagels!! En die krabbetjes.....veel te veel..brr.😖Maar wat maak je ontzettend veel mee zeg. Nog genoeg ruimte over in je hoofd? Lieve groet( wacht met smart op je selfies😏)
  2. Aja en Henk:
    10 januari 2018
    Weer een prachtig verhaal! En leuke video's, we maken deze prachtige reis helemaal met je mee,leuk hoor!!
    Henk wordt morgen om 7.30 u verwacht in het ziekenhuis,dus wordt vroeg geholpen! Hij moet één nachtje blijven. Fijn,als
    alles straks weer achter de rug is! We kijken uit naar je volgende verhaal!!! Lieve groet van ons
  3. Petra:
    10 januari 2018
    Wat een mooie dingen kom je tegen en ook wel een beetje vieze natuurlijk 😑. En je nagels..... ze zien er keurig uit. We wachten op de selfies 😁!